Un exemplu prin alte exemple despre media

Opinile evidențiate în acest articol aparțin exclusiv autorului. Aceste opinii nu reflectă pozitia postului Publika TV sau a siteului Publika.MD.

Am citit un pliant englez despre cum se abordează subiectele de suicid în media.

Ca să înţeleg impactul unor ştiri de acest fel:

Australia.

Un studiu din 1995 al ştirilor despre suicid din ziare a dezvăluit că rata de suicid în rândul bărbaţilor a crescut a treia zi după ce a fost publicată în ziar o ştire de acest fel.

Austria.

Au avut loc 22 de suiciduri în metroul din Vienna timp de 18 luni (de două ori mai mult decât în precedenţii trei ani), după ce a fost abordat cu sensaţie un incident din 1986. Numărul lor a scăzut foarte tare după ce jurnaliştii au înţeles ce-au făcut.

Germania.

După ce, în 1980, s-a povestit timp de 10 luni la TV o istorie a unui student care s-a sinucis, rata lor a crescut dramatic, majoritatea urmând aceleaşi metode.

Hong Kong.

Când s-a făcut publică o metodă neobişnuită de suicid în 1998, nouă cazuri similare au avut loc într-o lună de la apariţia în media. Două luni mai târziu a devenit a treia în „topul” celor mai „populare” metode de suicid, iar în doi ani a ajuns pe locul 2.

Un studiu asupra primelor 100 de cazuri a demonstrat similitudini dintre vârstă, stare civilă şi probleme financiare la toate victimile.

Marea Brianie.

După o săptămână de la apariţia în presă a unui caz de suicid, rata a crescut cu 17%, toate urmând exemplul celui publicat.

Cred că ar fi absolut inutil să mai adaug comentarii aici.

Comentarii