Şi totuşi, este Steve Jobs escroc sau sunt mitocani cei care afirmă aceasta?

Opinile evidențiate în acest articol aparțin exclusiv autorului. Aceste opinii nu reflectă pozitia postului Publika TV sau a siteului Publika.MD.

Steve Jobs; CEO Apple, către John Sculley, CEO Pepsi: “Vrei să vinzi toată viaţa apă îndulcită, sau vrei să schimbi istoria?” ( ani “80 ).

De ce am început cu acest citat? Simplu- Apple şi, în special, Steve Jobs, prin simplu fapt că este diferit- diferit de alţi competitori şi reguli generale ale jocului în afaceri- au câştigat un loc veritabil în istorie.
Dânsul nu este doar un ilustru personaj al cărţilor biografice scumpe, ci un iconoclast, care prin impulsurile căilor neurale ale minţii sale, a ajuns să pună la punct cu doar 289$ o companie, care peste 6 luni a ajuns motivul disputei dintre investorii ce doreau să investească 500 000 mln- să investească într-o companie de garaj. La fel, cu ai cei 289$, Apple s-a situat pe locul 411 în TOP 500 Forbes.

Lista de onoruri ar putea să se înşirure pe sute de file, e important eltceva: Steve Jobs nu a fost un nerd, ci o persoană care a putut să vadă oportunităţi acolo unde alţii vedeau doar eşec. El a reuşit să coaguleze o echipă de genii, dar nerzi, ce erau aşi în domeniul său, dar în imposibilitate de a se afirma pe cont propriu. Jobs, a pliat pe geniul lui Steve Wozniak, o strategie de marketing inedită chiar şi pentru ziua de astăzi. “Creativitatea înseamnă pur şi simplu conectarea lucrurilor”, spunea Jobs. Chiar faptul că Apple fondat de către Jobs în 1984, dar silit să plece, ulterior revenind în companie ca CEO interimar în 1997, îl descrie ca pe o persoană genială. Dânsul, între timp, a pus bazele companiei Pixar ( devenită gigant astăzi ); NeXT şi, atenţie, a inventat fonturile şi multe alte lucruri de care noi astăzi mulţumiţi ne folosim. La fel, să nu uităm şi despre Ipad. Nu este o novice, ideea a fost lansată 16 ani în urmă. Jobs a identificat timpul pertinent şi a mai creat un brand.

Când a venit Jobs la Apple, aceasta producea 1001 de tot ce vrei, exact ca şi Sony- altfel spus clone ale produselor existente. Producţia era dispersată şi adusă în derizoriu. Jobs a lichidat toate inutilităţile şi a lansat doar 3 produse noi- veritabile şi unice: Mac-ul, Ipod şi IPhone. Nu aceasta este cel mai genial, ci faptul că politica preţurilor a fost FOARTE ghiontită. Toate companiile şi toţi “ştiutori” profetau defuncţia curândă a Apple, dar iată că a depăşit orice aşteptate. Jobs a comentat acest lucru în felul următor: “Decât să produc 1000 de unităţi de pe care voi avea de câştigat 25$ per unitate, eu voi crea 100, dar vor fi cele mai bune, iar produsul nu va fi banal, ci râvnit şi exclusiv.”. Un număt mic de produse însemna puţine stocuri, ceea ce a avut impact imediat asupra veniturilor nete. Reducând stocurile, Jobs a minimizat riscul devalorizării ca să prindă forţe pentru a scoate compania din impas. Jobs, întotdeauna s-a ciocnit cu riscul, iar după cum scrie renumitul Napoleon Hill, citez: “Succesul vinte întotdeauna deghizat într-un insucceces.”.

STEVE-uitul: se înşiră pe internet că Jobs ar fi încolţit angajaţii nefericiţi prin ascensor. În linii mari, aceasta este doar un zvon nutrit de faptul marilor disponibilizări din companie şi din cauza zel-ului care-l manifesta Jobs. Până la urmă, Winston Cherchel a fost un tip plin de trufie şi vanitate, dar este conoscut graţie modului său larg de a privi lucrurile. Apropo, “graţie” lui Jobs a şi fost fondat acest termen-STEV-uit. Leander Kahney nota: “Jobs este un elitist care consideră că cei mai mulţi oameni sunt nişte tonţi… Totuşi, el a realizat produse atât de uşor de utilizat, încât orice tont le poate efolosi.”. Sunt sigur că un atu al lui Jobs era şi faptul că putea spune “Tu eşti idiot.” celor care se comportau ca idioţii. Acest lucru se răspândea asupra managerilor şi inginerilor Apple atunci când aceştia deveneau ridicoli. În fapt, acolo unde se lasă loc pentru reticenţe şi nu există dialogul tranşant şi exhausitv, nu există concentrare şi succes. În acest context îl citez pe Thomas Edison: “Nemulţumirea înseamnă succes. Arătaţi-mi un om mulţumit şi o să vă arăt un eşec.”

Aş putea să mai descriu mult, dar voi deveni ridicol. Punctez doar că Facebook “ucide” anual mii de tineri- din cauza sentimentelor neîmpărtăşite. Să nu uităm despre Donald Koeught şi Coca Cola. În anii “60 schimbându-i gustul, la fel au adus la sinucideri, fiindcă Coca Cola nu era doar băuturi, ci istorie. Putem să aducem amite şi despre cel mai bogat om din toate timpurile, John Rockeffeler, simplul muncitor fondator al trustului “Standard OIL”, care a devenit faimos prin practici monopoliste şi iloiale, dar, filosofia sa i-a adus glorie. Un principiu similar cu al celui de la Apple îl identificăm la BMW sau, şi mai elocvent, la Rolls Royce. De exemplu, pentru un BMW 650i se ridică 150 000 UE, când preţul de plecare ale materiilor brute nu va sări de 3000 UE. Restul este excedent: tehnologii, idei geniale şi, desigur, brand ( Calculele şi concluziile sunt la latitudinea ta ). Să nu uităm la fel despre celebrii producători de haine, care le produc în Asia, unde muncitrii iau ceva mai mult de 1 dolar pentru o zi de muncă.

Ce vreau să spun. Faptul că despre iconoclaşti vorbim ( Steve Jobs, Andrew Carnage, John Rockefeller, Donald Koeught, Mark Zuckerberg, Carlos Slim, Henry Ford, Thomas Edison, Winston Cherchel, George Barnes, Alexander Graham Bell, George Soros, de ce nu, Ben Casnocha ), în mod firesc, denotă notorietatea acestor oameni care au schimbat lumea. Noi despre ei vorbin, nu ei despre noi. Aici este diferenţa.

“Vreau să las o urmă care să dăinuie în lume” ( Steven Paul Jobs )

Share and Enjoy !

0Shares
0 0

Comentarii