La Iași: cu trenul mai scump decât cu microbuzul

Opinile evidențiate în acest articol aparțin exclusiv autorului. Aceste opinii nu reflectă pozitia postului Publika TV sau a siteului Publika.MD.

De mâine noul ministru al Transporturilor, liberalul Iurie Chirinciuc și proaspătul director al Căilor Ferate, finanțatorul PL Iurie Topală lansează cursa feroviară zilnică Chișinău-Iași. Pe cursă va pleca unul din cele 5 trenuri renovate în Pașcani cu peste 12 mil. de euro, dar care mai bine de 2 ani rugineau în depoul CFM din cauza absenței actelor de certificare și a multiplelor defecte tehnice, inclusiv un incendiu.

Ei bine, garniturile au fost spălate, vopsite, peste noapte în mod miraculos a apărut și certificatul de calitate, care de 3 ani tot se încăpățâna să apară, pe un raft îndepărtat a fost aruncat și dosarul penal deschis de procuratura generală pe faptele de corupție, abuz în serviciu și escrocherie a fostei administrații a ministerului Transporturilor în frunte cu liberalul Anatol Șalaru, actualmente ministru al Apărării, iar acum trenurile, ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat, au fost puse din nou pe șine.

Ca și în relansarea cursei spre Ungheni din august, mâine pe peron vor fi mai mulți oficiali decât pasageri, să testeze garnitura dar și să țină un discurs pompos despre „podul de flori”. Și asta pentru că prețul călătoriei propus de CFM va oscila între 165 de lei (vagon de clasa III) și 230 de lei (vagon de clasa I), adică cu până la 60% mai scump decât la microbuzele de rută. 

screen pret bilet Iasi

În mod normal, călătoria cu trenul e de 2-3 ori mai ieftină decât cursele regulate cu microbuzul sau autobuzul, pentru că implică mai puține costuri. Dar așa cum autoritățile au de „întors miliardul”, vom avea costuri umflate la bilete.

Printre puținii pasageri vor fi și angajații Căilor Ferate, care vor profita de ocazie să se mai plângă o dată ministrului că nu au primit salariile deja de 4 luni de zile. Și vor sta, desigur, cu frica-n sân – ca trenul să nu se defecteze din nou, având în vedere că este o cursă cu titlu de experiment.

Comentarii