6 Greșeli majore în Sistemul Educativ sau De ce ar trebui schimbată structura Ministerului Educației

Opinile evidențiate în acest articol aparțin exclusiv autorului. Aceste opinii nu reflectă pozitia postului Publika TV sau a siteului Publika.MD.

1.BAC
Acest articol ține discuția desspre BAC. Toți vorbesc despre copiatul la BAC. Se dau miliioane ca elevii să nu copieze. Toti copiiază, fără nici o excepție (asta o spun ca elev). Ca să stopam copiatul nu e nevoie de mari investiții, e nevoie de creativitate și inteligență. Din păcate Ministerul Educației e lipsit de aceste privilegii. E doar nevoie de reducere a dificultății examenelor. De ce profesorii universitari când văd BAC-ul la Biologie se râd și se miră cum elevii pot face așa ceva?
(asta o știu ca frate a unui absolvent). Copiază toți, deoarece, nu se poate de rezolvat fără sursă de inspirație. Materialul studiat în clasele liceale la noi e cu mult mai dificil decât materialul din țările europene. De aia și la noi se copiază cu mult mai mult decât în alte țări. Mai este și vorba despre mentalitatea elevilor de la noi. În Austria elevii care copiază sânt priviți ca niște infractori, la noi ca Napoleon după victorie.

Anul trecut când Șleahtițchi a fost demis și când Maia Sandu a devenit noua ministră am crezut că se va schimba ceva. Înca mai rău. Tot aceleași cuvinte dulci cu litere piperate. Tot aceleași promisiuni fără realizări.
Un sfat pentru Minister:
Pentru stoparea copiatului, micșorați dificultatea Examenelor de BAC
2.Turbo Pascal
Când Mihai Șleahtițchi a fost declarat Ministru al Educației, el spunea că Turbo Pascal-ul va fi într-un timp redus eliminat din programul școlar. 2 ani au trecut, 1 ministru s-a schimbat, nimic nu a fost făcut. Eu nici o dată nu am auzit impresii pozitive despre Turbo Pascal de la elevii care studiază acest limbaj. Sânt mai multe limbaje și mai noi și mai bune. Eu învăț ceea ce nu-mi trebuie pe viitor. De ce eu trebuie să-mi bat capul cu Turbo Pascal, dacă el mie nu îmi trebuie?
Încă un sfat pentru Minister: Liceul Moldo-Turc practică o tactică foarte bună. Fiecare elev își alege 3 obiecte de bază care el știe că sânt necesare pentru viitorul său și prioritate se pune anume pe acele 3 obiecte alese de el. De ce să nu facem așa ceva în fiecare liceu? Mie îmi trebuiește pe viitor : Chimia, Biologia și Istoria. De ce eu să mă bat cu capul de Turbo Pascal, Trigonometrie, Tensiunea Hidrostatică?

3.Notarea lecțiilor opționale
Educația fizică, Educația muzicală, Educația Tehnologică. Lecțiile acestea sânt foarte interesante, dar de ce notele la aceste obiecte ar trebui să influențeze atestatul meu? De ce necunoșterea simfoniilor lui Bach sau faptul că nu pot împleti ar trebui să-mi scadă media mea? Aceste lecții sânt doar niște piloni pentru dezvoltarea mea personală, nimic mai mult. Auzisem că Ministerul are așa o intenție, dar sper că nu va rămâne la nivel de cuvinte (cum este în cazul 2)

4. Examenul oral
Nu toți elevii au capacitatea de a vorbi subiectiv și frumos, mulți au probleme la oratorie. Încă mai mulți au emoții, în special fetele. Vorbirea în public nu e un lucru indispensabil și el nu ar trebui să influențeze nota elevilor la Examene. Doar câteva licee au lecții de Artă Oratorică. Respectiv, puțini elevi ar putea să se descurce cu acest examen. Respectiv, notele de la Examen vor scădea.
Încă o rugăminte pentru Minister:De urgență, anulați acest examen oral. De urgență.

5. Numărul exagerat al lecțiilor
Elevii de clasa a 8-a au 32 lecții pe săptămână, elevii de clasa a 9-a – 34 lecții/săptămână. Nu e prea exagerat? 24 de ore pe săptămână. 1 zi din 5 zile se duce la școală. 2 zile din 5 pe somn. Pe teme nici nu spun. Fiecare elev are tendința de a se dezvolta personal. Training-uri, Organizații de tineret, Consilii, Concursuri. Pentru ele nimeni nu are timp. Un Training de Leadership e cu mult mai folositor decât o lecție de Educație Muzicală. Nimeni nu va contesta. Lecțiile de adăugător, care suplimentează ceea nu s-a predat la lecții fac elevii să ajungă acasă cam pe la 18-19. Temele rămân pentru ora 20,21 până pe la 22-23. Când deja ar trebui să ne culcăm, noi facem temele.
O rugăminte pentru Minister: Micșorați numărul lectiilor pentru ca elevii să se poată dezvolta personal în organizații sau ca ei să poată măcar să învețe ceea nu se predă normal la școală.

6.8:30
Elevii încep lecțiile la 8:00, cei norocoși la 8:30. Respectiv, elevii trebuie să se trezească la 7:00 pentru a ajunge la școală la 8:30. Ne culcăm la 23:30 (pentru că trebuie să facem temele) și la 7:00 să ne trezim. Respectiv, ne trezim cu noaptea în cap și la primele 2 lecții o clasă seamănă cu o grupă de constructori după 20 de ore de muncă continuă. De ce nu am face lecțiile la orele 9:00 sau 9:15 , ca elevii măcar să fie în starea de a învăța ceva la primele lecții?

Eu cred că aceste 6 puncte sânt lucruri ce deteriorează atât Sistemul Educativ, cât și elevii.
Aceste 6 puncte sânt doar câteva, din toate cele ce trebuie urgent schimbate. Ar trebui schimbat cât Curriculumul-ul, atât și conducerea Ministerului Educației..

Share and Enjoy !

0Shares
0 0

Comentarii

Adrian Pleşca

Adrian Pleşca

Primar al Consiliului Local al Copiilor și Tinerilor Elev Director TânărFilms Coordonator Național al United Children League of Nations...

Ultimele articole