Un nou Pact Molotov-Ribbentrop pentru Moldova. Leancă și Timofti au ”udat” concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău

Opinile evidențiate în acest articol aparțin exclusiv autorului. Aceste opinii nu reflectă pozitia postului Publika TV sau a siteului Publika.MD.

Avertismentele severe, venite din partea UE, care prin oficialii săi, recomandau autorităților de la Chișinău să nu concesioneze oricui Aeroportul Internațional Chișinău, ci unei Companii cu experiență nu au fost auzite. Aeroportul a devenit deja a doua Transnistrie la porțile Chișinăului, iar pe șeful statului, Timofti, nici vânt rece nu-l trece. Încotoșmănat bine, după ce a ciocnit pahare la ziua vinului, el a dansat cu premierul alături de parcă nu s-ar fi întâmplat nimic grav. În limbaj politic aceasta însemna că guvernanții beau pe timp de ciumă.

De fapt, prin revotarea contractului de concesionare a AEC, tragem concluzia că parafarea acordurilor de la Vilnuis și , în general, Parteneriatul Estic nu este altceva decât un balon de săpun. Un foc de artificiu german. Dacă era altfel, partenerii de dezvoltare ai lui Filat și ai lui Leancă, aflați la Bruxelles le indicau o Companie serioasă din UE care ar fi concesionat unicul obiectiv strategic aerian al R.Moldova. Deci, vorbele lor despre prieteni, sprijin și toate celelalte despre UE rămân nimicuri, povești de adormit copiii.

Fiindcă l-am văzut alături și pe tatăl ”sinistrei” de externe, Natalia Gherman, și anume pe Mircea Snegur, vreau să-i aduc aminte că americanii i-au vorbit de șase aeroporturi internaționale și transformarea R.Moldova într-o punte între est și vest cu o agricultură performantă. Snegur zice că ”retrăiesc cu toții” pentru fiica lui care a ostenit de-asupra cărților. Dacă nu ar fi complice la închinarea R.Moldova rușilor, inclusiv prietenului Briștein, mare amic de-al lui Ruțkoi, Natalia Gherman demult le solicita oaspeților din UE, care au vizitat într-un număr exagerat săraca Moldovă, să se pronunțe pe marginea concesionării și a privatizării BEM. Ați auzit măcar o opinie favorabilă?

Dar Fule, acest neamț al extinderii și integrării, de ce tace? Fiindcă au pus cruce pe actuala guvernare. Ei toți înțeleg că dacă vor da înapoi, dacă vor ceda, guvernanții de la Chișinău pe care i-au ținut în comă cu granturi furate și mâncate în Pădurea Domnească, nu vor mai reveni pe veci la putere.
În consecință, Germania va fi nevoită să recunoască adevărul că nu este credibilă ca motor al extinderii și că obține profituri însemnate ca națiune pe seama altor state. Cancelarul Merkel a fost comparată cu Adolf Hitler de către o publicația din occident. Putem spune , fără riscul de a greși, că pentru noi concesionarea de către ruși a aeroportului Internațional Chișinău, cu consimțământul tacit al nemților, este un nou Pact Molotov-Ribbentrop.

Analiştii subliniază că acest contract ridică multe semne de întrebare și implică mai multe condiții imposibil de realizat. În plus, profitul obținut de stat va fi unul mic, iar întreprinderea va servi intereselor Kremlinului. Întreprinderea asociată cu SRL „Uk Komaks”, cea care a câștigat concursul de transmitere în concesiune a Aeroportului Internațional Chişinău, urmează să facă investiții totale de 244 de milioane de euro, până în 2026. Cu acești bani ar trebui să fie extins terminalul, să fie construită o parcare auto și să fie modernizată pista de decolare.

Prima tranșă, de 45 de milioane de euro, ar urma să fie investită în anul 2014. Dar aici apare un clenci, un loc pentru fraudă și excrocherie. În contract, următoarele două tranșe sunt condiționate de fluxul de pasageri, care nu ar trebui să fie mai mic de 2 milioane 600 de mii de oameni. De unde-i să luăm, Iurocika, dacă oamenii nu au de pâine, iar noi suntem categorisiți ca un stat muribund?

Prin publicarea acestui contract de concesionare Leancă a încercat să ne ungă ochii. Ne minte cu nerușinare. Or experții nu puteau să nu-l informeze că dacă la ora actuală se înregistrează un flux de 1 milion 300 de mii de pasageri, cum poți să-l dublezi, să-l aduci până la 2,6 milioane, ceea ce se va solda cu a doua etapă a investiției? Mai mult, dacă tot ne zăpăcesc cu modernizarea, cu bogățiile Companiei vrem să știm de ce se păstrează taxa de 9 euro pentru dezvoltarea Aeroportului?

Avem deci, de a face cu o banală dare în gestiune a aeroportului și obținerea unui profit fără justă cauză. Cunoașteți semnătura? Sau poate artizanii Pactului Molotov – Ribbentrop vor să ne spună de ce statul urmează să primească doar un procent din venitul concesionarului. El, însă, chiar și cu realizarea biletelor low -cost, poate să declare că nu are profit. Avem de față, așadar, o nouă schemă frauduloasă de înstrăinare a AIC în interesul unor grupări obscure, care au în mână cuțitul și pâinea.

Când am vorbit de un nou Pact Molotov-Ribbentrop, am avut în vedere și faptul că investitorul va avea acces la datele pasagerilor, iar astfel Rusia va putea controla fluxul de cetăţeni. Nu va fi o problemă să oprească, să interogheze după bunul plac pasagerii utilizând metode subversive, dar sofisticate, ce nu vor da prilej de suspiciuni. Unde pui că directorul general al companiei care a primit în concesiune Aeroportul Internaţional Chişinău este Constantin Basiuc, fost ofiţer KGB.

Să revenim la cei care au băut și dansat ieri în Piața Marii Adunări Naționale. Îmi pare rău să spun, dar o națiune trează, care nu este dezinformată de posturile de televiziune, controlate de oligarhi, vorbesc fără încetare despre pericolul care ne amenință. Iar poporul îi ia în furci pe binefăcători.De fapt, oamenii nu poartă nicio vină pentru că sunt dezinformați. Citiți consemnările de pe Vox Publika și vă veți convinge de bunele intenții ale celor care ciugulesc din mâna oligarhilor susținând ”fără patimă” că Leancă ne-a închis gura.

Comentarii

Vasile Grozavu

Vasile Grozavu

Spre nenorocul nostru, de 22 de ani ne căznim să aflăm răspuns la întrebarea: ”Și acum încotro?”. Cred că am aflat acest răspuns și cartea mea, ”Înapoi, pe Drumul Mătăsii”, dă un răspuns clar la această întrebare. Eliminarea trădării ca metodă utili...

Ultimele articole