Legea bugetului sau ”show filatelist”

Opinile evidențiate în acest articol aparțin exclusiv autorului. Aceste opinii nu reflectă pozitia postului Publika TV sau a siteului Publika.MD.

Saptamana trecuta, legea bugetului a fost unul din subiectele prioritare.

Si totusi e un stres creat artificial de anumite formatiuni politice (de fapt e o formatiune politica si presa afiliata acesteia).

Explicatia e simpla: PLDM isi doreste aprobarea bugetului in stare de urgenta pentru a trece cu vederea anumite lacune a politicii fiscale si redirectionarea accentului politic de la alegerea sefului statului spre o noua problema, desigur odata aprobat bugetul, PLDM-ul are „mana libera” pentru „voturi tehnice” impreuna cu PCRM-ul.

Practic un sir de argumentele sunt in defavoarea „grupului verde” din Parlament.

  1. Proiectul trebuia sa fie propus de Guvern inca la inceputul lunii octombrie. Tergiversarea acestuia se datoreaza anume Guvernului si responsabil in acest sens nu poate fi altul decat prim-ministrul.
  2. Panica si manipularea creata de PLDM precum ca salariile si pensiile se vor retine daca nu va fi adoptat bugetul sunt false. Bugetul pentru anul 2011 a fost adoptat in aprilie daca nu gresesc, retineri la pensii si salarii nu s-au simtit. Si chiar daca apar anumite probleme, principalul responsabil este prim-ministrul impreuna cu ministrul Negruta.
  3. PLDM joaca dublu (declaratiile oficiale difera de realitatea actiunilor acestuia)
    In primul rand incearca sa puna subiectul alegerii sefului statului pe planul doi. Astfel, pe fundalul tensiunii create in societate in legatura cu nealegerea sefului statului, tensiune creata de fapt din cauza PLDM-ului in primul rand (cochetarii acestuia pe toate planurile cu PCRM si evitarii unei pozitii ferme), pe acest fundal tergiversarea alegerii sefului statului va crea premize pentru invinuiri de uzurpare a puterii de stat. PCRM-ul agita si mai mult spiritele in acest sens, chemand populatia la revolte in masa, punand in acelasi cos problema nealegerii sefului statului, uzurparea puterii de stat si problemele social-economice. Nu putem invinui opozitia, e rolul ei sa critice guvernarea si sa caute punctul slab pentru a lovi in aceasta. Problema porneste de la un partid de guvernare care simte stabilitatea functiilor si ultimul sondaj ii sugereaza putin optimism in acest sens (cu referire la PLDM desigur). Astfel orice incercare de uzurpare a puterii de stat va duce la orientatea vectorului de probleme spre o formatiune politica, in acest caz imaginea Presedintiei, fie chiar daca e presedinte interimar, oricum se rasfrange asupra liderului PDM Marian Lupu si Partidului Democrat.
    Sesizand un pericol eminent din partea PDM, luand in calcul si subiectivismul relatiei Filat-Plahotniuc, PLDM nu ezita sa atace sub orice forma aliatii de coalitie guvernamentala.
    E o lovitura dubla. PL si PLDM au tangente la anumite segmente de electorat, prin slabirea PL-ului creste desigur PLDM-ul. In acelasi sens e lupta cu PDM-ul, electoratul dar si imaginea liderilor Marian Lupu si Vlad Filat.
  4. PLDM-ul joaca murdar, asa cum de fapt a si inceput actunile sale machiaveliste de la crearea aliantei. Interesul de partid, sau si mai mult, uneori e pus sub semnul intrebarii interesul de partid atunci cand un sir de politicieni de talie importanta au parasit partidul, iar reactia a fost „zero” in sensul anumitor reforme interne.
    PLDM ramane a fi un partid cu tactici autoritare in sensul cultului personalitatii si democratiei formale de partid (vom reveni la acest subiect).
    Asa deci, interesul subiectiv al unui lider de partid, care printre altele a ajuns sa detina o functie publica datorita voturilor AIE, pune in pericol actualul format de guvernare si totodata reformele si obiectivele stabilite.
  5. Legea bugetului nu e decat un pretext pentru a se „spala pe maini”, odata votat, PLDM-ul va reveni la acele „voturi tehnice” impreuna cu PCRM-ul (care nu pierde nicio posibilitate de a ataca AIE, de a slabi alianta).
  6. Legea bugetului care incearca sa fie „bagata pe gat” in regim de urgenta va favoriza prin politica fiscala anume ministerele pldm-iste. In plus, e pusa sub semnul intrebarii eficienta politicii fiscale. Astfel e nevoie de o perioada rezonabila de timp pentru a fi pus in discutie proiectul propus de Guvern.

Astfel, putem conchide, legea bugetului nu e problema stringenta la moment, cu atat mai mult ca responsabilitatea nerespectarii termenilor de timp, tine nemijlocit de premierul Filat.

Problema imediata e alegerea sefului statului, problema care afecteaza subiectiv majoritatea populatiei, de altfel problema artificial creata prin dezinformarea si manipularea societatii (in acest sens, vina o poarta intreaga clasa politica care pune in umbra instabilitatii politice problemele social-economice ale RM).

„Vox populi -vox Dei”.
Stimati politicieni, societatea doreste stabilitate politica, societatea isi doreste un Presedinte…

Comentarii