Ce TV privesc alegătorii din RM?

Opinile evidențiate în acest articol aparțin exclusiv autorului. Aceste opinii nu reflectă pozitia postului Publika TV sau a siteului Publika.MD.

(click aici pentru a vedea graficul)

Se spune că televiziunile ar fi cumpărate și că nu sunt independente. Astfel, ne-am putea aștepta ca electoratul unui partid să aibă încredere în primul rând în „televiziunea de partid”, apoi în altele. Realitatea este alta.

Săptămâna trecută a fost prezentat ultimul Barometru al Opiniei Publice (sursa datelor, întrebarea: „Postul TV din care vă informați mai des, în primul rând). Am căutat să analizez relația între principala sursă de informare la TV și partidul cu care alegătorul era decis să voteze.

Câteva surprize:

  1. peste 70% din votanții Partidului Comunist Reformator din Moldova se informează de la Prime TV. Restul – în mare parte de la PRO TV.
  2. Partidele pro-europene, inclusiv Mișcarea Anti-Mafia au un profil similar al alegătorilor: cam toți se informează de la Prime TV, Moldova 1, PRO TV, Publika TV și Jurnal TV, într-o măsură mai mult sau mai puțin egală.
  3. Partidele de stânga au un profil diferit: la PSRM predomină încrederea în TV7 (surpriză, nu?), iar cei de la Patria și PCRM au încredere într-un spectru mai larg de televiziuni.
  4. Mai mulți votanți PDM au încredere în JurnalTV decât cei din MPA! (paradoxal, șokant?!)

Acest grafic demontează mitul că televizorul ar zomba într-atât alegătorii încât să-i facă chiar să voteze, dar sunt și anumite particularități.

Până la #catastrofă a rămas mai puțin de o săptămână.

Ne auzim și pe facebook. Te rog să dai un like pe www.facebook.com/bologan.com pentru comunicare și informare 😉

Comentarii