Sărbătoare la Jurnal TV. Dreptul la propagandă – prelungit cu 7 ani

Opinile evidențiate în acest articol aparțin exclusiv autorului. Aceste opinii nu reflectă pozitia postului Publika TV sau a siteului Publika.MD.

Licența Jurnal TV a fost prelungită, astăzi, cu șapte ani. Ceea ce înseamnă că patronul Victor Țopa își păstrează instrumentul de propagandă cel puțin până în 2023. Asta, evident, dacă nu va decide să-și vândă scula. Mai ales că după ce va avea licența la mână, Jurnalul se va scumpi. Una e să ai televiziune cu licență aproape expirată și alta e să pui la bătaie un post cu acte valabile pentru următorii șapte ani.

Dar nu despre afaceri e vorba. Azi, după ce am urmărit aici ședința Consiliului Coordonator al Audiovizualului, mi-am amintit de etichetările celor de la Jurnal în raport cu membrii CCA. “Zoinițe”, “ prostituate”, “instituție captivă”, sunt doar câteva dintre expresiile pe care le folosesc în “dulcele” lor grai cei doi Năstași. Astăzi, însă, au muțit. Mă întreb de ce n-au dat buzna și azi în sala de ședințe unde se decidea viitorul Jurnal TV ca să le spună celor prezenți că nu sunt decât niște „dihori” de-a lui Plahotniuc. Slabo? S-a schimbat cumva componența CCA peste noapte de Jurnalul tace?

De fiică să nu creeze o imagine pozitivă CCA-ului, jurnal.md (cel puțin până la ora 14:00) nu a dat nicio știre despre prelungirea licenței. O simplă căutare pe site ne oferă un titlu sec prin care informează publicul că CCA examinează cererea de prelungire a licenței Jurnal TV, eveniment care va fi transmis în direct pe site. Atât. Au făcut-o nu pentru că asta cere publicul ci pentru a pune presiune pe autoritate. Atât. Au creat așteptare dar nu au comunicat rezultatul acestei așteptări.

CCA nici pe departe nu-i cheie de biserică. Există bănuieli rezonabil despre ingerințele politicului în audiovizual, doar că azi această instituție a fost mai catolică decât Vaticanul. A răsplătit răul cu bine. Și nu oarecum, ci unanim. Toți membrii au votat pentru prelungirea licenței. Asta deși există o mie de motive pentru astoparea emisiei. Săriți-mi în cap dar așa este! Legea spune clar că instigarea la ură, proteste, nesupunere civică de către un radiodifuzor duce la suspendarea licenței.

Din păcate, toate televiziunile fac partizanat. Începând cu cele controlate de Vlad Plahotniu cși până la canalele lui Lucinschi, Dodon și Țopi. Ultimii, însă, depășesc toate limitele. NIT era copil mic pe lângă Jurnal TV. Astăzi, m-am prins la ideea că, cel puțin, în raport cu NIT, nu s-a procedat corect. Postul controlat de comuniști a fost închis pentru prezenta lucrurile dintr-o singură sursă, cea a finanțatorului. În schimb pentru Jurnal TV se eliberază o nouă licență.

Comentarii

Iurie Morarescu

Iurie Morarescu

Am crescut la țară, printre tractoare. Părinții sunt oameni simpli și, probabil, din acest motiv și-au dorit cu tot dinadinsul să-mi bage carte-n cap. După absolvirea liceului din satul natal, Boșcana (r. Criuleni), am fost admis la Academia de S...

Ultimele articole