Publika, mai mult decât televiziune!

Opinile evidențiate în acest articol aparțin exclusiv autorului. Aceste opinii nu reflectă pozitia postului Publika TV sau a siteului Publika.MD.

A venit ziua în care m-am decis să devin şi eu unul din autorii platformei Voxpublika.

Îmi pare bine să vă pot saluta şi de oportunitatea de a împărtăşi nişte gânduri, concluzii şi idei dragi cititori şi telespectatori.

Constat cu plăcere că apariţia Publika TV a fost o revoluţie pe piaţa mass-media. O revoluţie necesară, o zdruncinare a pieţii media demult aşteptată, care deşi părea imposibilă, totuşi s-a produs. Puţini au crezut în oportunitatea şi posibilitatea creării unei televiziuni de ştiri în Moldova, într-o ţară mică, cu un număr, aparent, modest de evenimente. Cea mai frecventă întrebare înainte de lansare era de unde o sa luam suficiente ştiri. Răspunsul era şi este, şi mi se pare evident: “Uitaţi-vă în jur. Vă place cum trăim? Ştirile nu se iau, ştirile se fac. Asta vom face”. Acum, după doi ani de muncă, Publika asta face. Publika face ştirile.

Mulţi au susţinut că proiectul nu va rezista nici măcar un an. Se vor epuiza! Nu vor avea audienţă!

În realitate, s-au confirmat previziunile optimiste, iar realizările s-au dus chiar peste aşteptările noastre. Republica Moldova, evenimentele ce au loc în ţara noastră, s-au dovedit a fi interesante pentru telespectatori. Mai mult, ei au înţeles că au puterea de a participa activ la schimbarea lucrurilor în această ţară, că au unde-şi exprima opiniile, opinii ce sunt auzite şi se ţine cont de ele. Bazându-mă anume pe acest fapt, trebuie să spun că succesul Publika se măsoară în impact şi influenţă, în puterea de a asculta şi de a spune, de a informa, de a educa şi de a interveni acolo unde lucrurile trebuie schimbate.

Proiectul  Publika a devenit o platformă, care reuneşte mai multe genuri moderne ale mass-media. Grupul Media include postul de televiziune  Publika TV,  Publika FM, site-ul www.publika.md şi platforma de comunicare  www.vox.publika.md. Este o fuziune a jurnalismului profesionist şi a opiniei publice, unde telespectatorii şi radioascultătorii, experţii, analiştii şi bloggerii îşi pot împărtăşi părerile de rând cu jurnaliştii.

Fluxul de informaţii este enorm şi se actualizează rapid. Publika este în continuă implementare de noi mecanisme şi instrumente de informare şi comunicare. Omul contemporan se bucură de avantajul de a putea alege. Publika are drept scop furnizarea informaţiei CALITATIVE, astfel încât să fie utilă consumatorului final, indiferent de forma accesării. De aici vine şi tendinţa de a merge cu un pas înaintea pieţii media autohtone şi anticiparea viitoarelor tendinţe.

Publika este în continuă dezvoltare şi extindere. Suntem mereu preocupaţi de dezvoltarea noilor produse media, dar şi de consolidarea celor existente. Este foarte importantă mişcarea, pentru că stagnarea omoară orice idei şi iniţiative. Trebuie să mărturisesc că, lucrând într-o asemenea echipă şi având astfel de colegi, stagnarea Publika nu se va întâmpla niciodată.

Publika TV a fost, este şi cu siguranţă va fi criticată mereu. Adevărul este că ne dorim sa fim criticaţi, pentru că unele critici sunt chiar constructive şi ne ajută să ne dezvoltăm mai rapid şi să fim mai destepţi, mai deschişi la minte şi mai inventivi.

Proiectele noastre nu lasă pe nimeni indiferent. Mulţi încearcă să ne imite, unele proiecte sunt copiate şi reformatate. La început, acest fapt genera supărare şi frustrare moldovenească în echipa Publika. Ne miram când unele campanii sociale Publika apăreau sub altă formă, de altfel, absolut neprelucrate, la alte posturi de televiziune. Ulterior, ne-am obişnuit cu idea că am devenit un exemplu demn de urmat şi că trebuie să fim şi mai buni pentru a da tonul tendinţelor în piaţă. Am avut situaţii în care am propus unor televiziuni campanii “la cheie”, pentru a extinde aria impactului, pentru a genera soluţii şi rezolvarea unor probleme concrete.

Site-ul www.publika.md a fost dezvoltat ca un proiect integru şi nu ca supliment al postului de televiziune. On-line-ul se dezvoltă atât de rapid şi vertiginos, încât în câţiva ani totul se va muta pe internet. Publika.md are propriile proiecte şi ambiţii mari. Totodata, publika.md este un suport foarte bun pentru televiziune şi ambele instrumente fac echipă bună. În foarte scurt timp a devenit un important instrument de informare şi comunicare în ţară şi peste hotare. Ştirile  www.publika.md sunt cele mai citate şi copiate în spaţiul virtual din Republica Moldova. Nivelul de preluare a depasit 50% din produs. Numărul vizitatorilor este în continuă creştere, iar site-ul a devenit sursă de informare pentru sutele de mii de concetăţeni, inclusiv pentru cei care au părăsit, temporar sau  pentru totdeauna, ţara.

La Publika nu există proiecte prioritare sau secundare. Publika este un proiect amplu si integru, o platformă de comunicare şi informare, multiculturală şi multilingvă, deschisă oricăror idei care vor face Moldova mai frumoasă, mai deşteaptă, mai educată şi mai prosperă.

Vă felicit! Publika e deja de doi ani cu şi pentru dumneavoastră.

Share and Enjoy !

0Shares
0 0

Comentarii