Fabrica de Staruri rupe audiențele :)

Opinile evidențiate în acest articol aparțin exclusiv autorului. Aceste opinii nu reflectă pozitia postului Publika TV sau a siteului Publika.MD.

„Podul de flori” din acest an le-a cam dat țeapă românilor. Nu știu la ce se așteptau, dar se vede că au fost surprinși de cât de rău a prins la publicul de peste Prut show-ul „internațional” Fabrica de Staruri 3. Prima ediție a emisiunii i-a adus TVR-ului un rating mult mai rău decât dacă ar fi difuzat orice altceva, puțin peste 1% (148 mii telespectatori/minut). Atunci publicul român a preferat să vizioneze un film de mâna a doua de pe Pro TV. Acesta, însă, fusese doar începutul. Celelalte ediții au fost mult mai slabe.

Citată de Adevărul, producătoarea de la TVR, Lucia Hossu-Longin a declarat pentru ziarul Ring că este dezamăgită de nivelul de organizare al show-ului, care ne-a revenit nouă, celor de până la Prut. Cică, concurenţii sunt slabi, comentatorii, lipsiţi de inspiraţie, emisiunea nu e bine editată şi gândită, și tot așa. Cum atunci același bred a rupt audiențele în Moldova în sezoanele precedente? Concertul de gală al primei Fabrice a fost urmărit de circa 1 mln. 400.000 de persoane. Al 2-lea sezon a devenit și el lider de audiență. Doar Agenda Zilei era privită de peste 400 mii de persoane.

Totuși ceva împuțit la mijloc este. Oricât n-ai parfuma. Show-ul s-a răsuflat. Dorin Scobioală nota pe facebook că starea jalnică în care agonizează a treia editie, cu audiențe microscopice, după ratingul de peste 80% al finalei primei Fabrici, se întâmplă pentru că oameni luați din stradă cred că pot face televiziune.

Într-un fel îi înțeleg pe români, au luat țeapă. E limpede de ce sunt dezamăgiți. Cum, nene, să dai sute de mii de euro pe o producţie pe care n-o poţi controla editorial și ca imagine? Lucru remarcat și de doamna de la TVR. Și-apoi, dacă maimuțărelile neinspirate ale prezentatorilor și membrilor de juriu din România au fost primite de publicul de la noi cu o doză de exotism, pentru cei de peste Prut piruetele lor arată mai mult decât penibile.

Românii au proiectele lor de succes: Dansez pentru tine, Vocea României, Românii au Talent. Nu sunt nici ele controlate editorial de posturile TV care le difuzează. La fel tre’ să obțină și ei licența de la deținătorii de drepturi din Vest. Dar show-urile au rating, de 2, de 3 milioane.

Un lucru e limpede, până când struțo-cămilele televizate moldo-românești sunt proiecte născute moarte.

(www.zavorotnii.com)

Comentarii