business moldovenesc, pe „spatele” cuiva

Opinile evidențiate în acest articol aparțin exclusiv autorului. Aceste opinii nu reflectă pozitia postului Publika TV sau a siteului Publika.MD.

Începe să ajungă la mintea tot mai multor moldoveni că online-ul e domeniul viitorului şi trebuie să investim în el. Şi ce e mai uşor să faci decât un site de ştiri…? Spun asta reieşind din realitatea pe care o văd zi de zi, când colegii mei îmi tot transmit link-uri de pe site-uri de care aud prima dată, dar care preiau ştirile la greu, fără bunul simţ de a indica sursa, nemaivorbind şi de un link activ.

Nu ai idee cine sunt, iar dacă le trimiţi un e-mail pe adresa indicată la „contacte” primeşti un răspuns în care mai nu te întreabă ce pretenţii ai, sau nu mai primeşti răspuns niciodată.

Dar ce vedem? Aşa-numitul „site de ştiri” nu are conţinut propriu nici măcar 1%. Totul este preluat de pe unde vrei, în proporţie de 100% şi poate găseşti la sfârşitul textului cuvântul „Publika”, „Jurnal”, „Unimedia”, „Info-Prim” ş.a., dar care nu prea înţelegi ce caută acolo, sau nu găseşti nimic.

Eu înţeleg să preiai o informaţie, o ştire, pentru că nimeni nu are conţinut propriu 100%, dar nu tot. Şi nu fără citarea sursei. Şi nu fără link. Şi nu fără acord prealabil în momentul în care vrei acces la tot conţinutul.

De ce pe cineva trebuie să-l doară capul ca să obţină primul o informaţie, să o verifice, să o scrie, să o redacteze, să o plaseze pe site, iar cineva să stea la „pândă”,  ca să copieze, să facă rating şi  ulterior să vină la tine să-ţi propună parteneriate, prostii pentru ca chipurile să îţi aducă ţie trafic.

Nu voi da acum denumiri, nume, pentru că trebuie să existe colegialitate, dar vreau să fie reciprocă.

Sau, prin aşa „site-uri de ştiri” nu denigraţi ideea adevărată a unui site de ştiri. Vreţi să aduceţi vizitatorilor voştri ştiri, faceţi ştiri, învăţaţi cum se fac aceste ştiri, căci poate doar atunci veţi înţelege valoarea lor adevărată.  Dacă nu sunteţi gata să intraţi în competiţie, mai gândiţi-vă, poate vă vin idei noi de business-uri.

Comentarii