Atac asupra blogurilor

Opinile evidențiate în acest articol aparțin exclusiv autorului. Aceste opinii nu reflectă pozitia postului Publika TV sau a siteului Publika.MD.

Facebook și twitter sînt primii care au lovit în bloguri. Odată cu apariția „like” și „retweet” cei ce pînă atunci mai lăsau cîte un comentariu au devenit comozi și se mulțumesc să dea un simplu click. Oamenii care scriu pe blog o fac pentru feedback real: comentarii, impresii. Cel puțin așa fac eu. Cei care cred că „like” reprezintă o apreciere pozitivă dată articolului greșesc. Evident că promovează articolul mai departe în mediul online însă un comentariu e mai valoros decît 10 like-uri.

Apariția platformelor de analize și comentarii (vox.publika.md, voxreport.md) oferă posibilitatea unei categorii largi de utilizatori să-și spună punctul de vedere într-un cadru organizat. Un lucru bun de altfel. Pe de altă parte aceste platforme reperzintă o sinucidere curată pentru traficul blogurilor. Nici nu vreau să mă gîndesc la cum arată rapoartele analitycs pe ultimele luni. Pe lîngă calitatea scrisului, blogul poartă amprenta personală a autorului. Aranjarea articolelor, template-ul ales, bannerele colorate sînt puse acolo pentru a fi văzute și apreciate de cititori.

Ca strategie personală articolele cele mai interesante le voi publica doar pe blogul meu. E important acest lucru chiar dacă pe blog am mai puține vizualizări decît pe una din aceste platforme publice. E ca și cum ai alege între „libertate și comunism”. Poate e nevoie de o coaliție a bloggerilor pentru a-și proteja vizitatorii ?!

Comentarii