Sunt anumite lucruri pe care un manager de Resurse Umane trebuie să le realizeze, pentru a asigura o politică eficientă în cadrul organizației, precum și de a contribui la performanța acesteia.
1.comunicare
Nu e manager Resurse Umane, persoana care nu comunică cel puțin cu un angajat pe zi, din altă subdiviziune. Resurse Umane e despre oameni, iar fără de comunicare nu ar exista înțelegere, interacțiune și construirea relațiilor inter-personale, care sunt indispensabile în cadrul întreprinderii.
2. ascultare activă
Deoarece funcția de resurse umane, oferă uneori și consiliere, ascultarea este absolut necesară. Și în general oamenii se vor ascultați, iar noi trebuie să le oferim asta.
3. responsabilitate
Una din cele mai grele responsabilități revine anume personalului RU, deoarece e vorba de oameni și ei trebuie să decidă angajarea sau concedierea lor. Contribuie la dezvoltarea și formarea acestora, la motivare. De asemenea e nevoie să-ți asumi responsabilitatea pentru toată deciziile pe care le adopți.
4. organizare
Aici vine partea administrativă. Codul muncii, anumite proceduri, derective, regulamente, fișa de post- toate necesare pentru organizarea forței de muncă. Impunînd aceste standarde se reglementează activitatea personalului, se stabilesc criterii măsurabile de evaluare și cerințe de muncă și dezvoltare.
5. confidențialitate
Deși un manager Resurse Umane ar fi bine să adopte politica biroul cu ușile deschise, cînd vine vorba de fiecare individ, confidențialitatea este indispensabilă. La fel, aceasta poate fi enunțată în cadrul dosarelor personale (în care e înscrisă viața angajatului), politicii de salarizare sau a altor metode specifice doar organizației.
6. Corectitudinea și imparțialitatea
Deseori, managerul Resurse Umane este supus să rezolve anumite conflicte să asiste unele litigii, astfel aceste calități inevitabil sunt atribuite funcției.
Deși, par a fi simple comepetențe comportamentale, să ținem cont de acestea e nevoie non-stop, fiindcă totuși e vorba de oameni.