Stresul la locul de muncă

Opinile evidențiate în acest articol aparțin exclusiv autorului. Aceste opinii nu reflectă pozitia postului Publika TV sau a siteului Publika.MD.

Stresul reprezintă factorii care provoacă o reacție anormală organismului. (asta cel mai simplu)

În cazul în care ne aflăm într-o permanentă stare de stres se ivesc anumite patologii la diferite nivele, cum ar fi: fizic, cognitiv, emoțional și compotamental.

Acum imaginați-vă, zilnic, cînd mergeți la muncă sunteți stresat. Și asta 5 zile pe săptămîna, a cîte 8 ore. Stare permanentă de stres. Apoi începeți să fiți irascibil, să purtați pastiluțe calmante, fumați mult, cafea în exces, nu mai dormiți bine, greață, oboseală și apoi vin bolile care nu sunt cele mai plăcute: cardiovasculare, ale sistemului reproductiv, ale pielii, migrene, diabet etc.

De ce? de ce apare stresul la locul de muncă? cum afectează acesta personalul? și ce trebuie de făcut pentru a-l exclude?

Aici am să abordez subiectul din 2 perspective: a angatului și a personalului din Departamentul Resurse Umane.

angajatul:

-stresat din cauza specificului meseriei (aici poate fi o slujbă care necesită multă atenție și responsabilitate în realizarea unor rapoarte, multe cifre sau intercațiunea cu oamenii)

-stresat din cauza condițiilor de muncă (dacă lucrează în mină sau într-un birou în care e frig sau nu are unde-și face o cafea)

-stresat din cauza relațiilor cu colegii (mergi dimineața la muncă și te gîndești că vei întîlni din nou oamenii care nu-ți sunt plăcuți, iar conflicte și nemulțumiri, aroganță)

-stresat de către șef (cere prea mult sau prea puțin de la el sau șeful este un autoritar înrăit)

Mai mult de 2 ani, nu vei rezista în asemenea condiții

Departamentul Resurse Umane e acel care vine cu ameliorarea stresului în cadrul organizației (cel puțin așa ar trebui).

-consiliere, existența unui psiholog sau a unui personal cu cunoștințe în psihologie și care poate oferi susținerea necesară

– managementul conflictelor, prin implicare sau prin aducerea la cunoștință a modalităților de gestiune

-managementul stresului oferit în cadrul sesiunilor de formare

-flori de cameră (straniu, însă florile au capacitatea de a diminua tensiunea și energia negativă)

-promovarea unui climat plăcut prin organizarea ieșirilor neformale, team building-urilor, comunicarea eficienta și informală

-asigurarea condițiilor de lucru prielnice și sigure

-promovarea tendinței managementului participativ în întreaga organizație

-abordarea personalizată a fiecărui angajat

Departamentul Resurse Umane are grijă de întreaga organizație, de fiecare om în parte și de aceea atît insuccesul, cît și succesul depinde în mare parte de acesta.

Comentarii