Performanța resurselor umane

Opinile evidențiate în acest articol aparțin exclusiv autorului. Aceste opinii nu reflectă pozitia postului Publika TV sau a siteului Publika.MD.

Pentru a stabili un management de performanță în cadrul întreprinderii sunt necesari 4 pași. La prima vedere, ei pot părea simpli, însă aceștia implică o complexitate și un efort major de aplicare.

1.Stabilirea obiectivelor- anume acei factori care vor determina performanța de excepție

2.Evaluarea- autoevaluarea angajaților, feedback constructiv

3. Sistemul de coaching și management continuu

4. Recompensarea financiară și non financiară în corelație cu nivelul de performanță

Acești pași vor face incluziunea activității actuale în tendințele, perspectivele viitoare.

O problemă actuală în cadrul companiilor, care împiedică dezvoltarea managementului de performanță  este că se dă o prea mare importanță instrumentelor, însă prea puțină capabilității managerului de a le implementa. Și mai mult, înca nu se face diferența dintre performanță extraordinară și performanță medie, ceea ce detremină stagnarea sistemului managerial.

Esențială este alinierea managementului resurselor umane cu cel al performanței și trecerea de la gîndirea de tip evaluare (appraisal) la cea de tip implicare (ownership), definită prin angajament și asumarea responsabilității.

O modalitate de sporire a performanței organizației este introducerea unui model de evaluare a competențelor. Important este împărțirea competențelor pe etape de carieră, deoarece astfel vor fi definite performanțele actuale și pașii care trebuie efectuați pentru dezvoltarea ulterioară, precum și stabilirea categoriilor esențiale pentru desfășurarea activității conform funcției.

Astfel, într-o companie în care se dorește performanța sitemelor (managerial, organizatoric, informațional, metodologic și motivațional) este fundamentală orientarea spre performanța resurselor umane.

Comentarii