Motivarea angajaților

Opinile evidențiate în acest articol aparțin exclusiv autorului. Aceste opinii nu reflectă pozitia postului Publika TV sau a siteului Publika.MD.

Cînd vorbim despre motivarea angajaților, gîndul multora pleacă la recompense financiare (salarii, bonusuri etc.), deși acestea nu sunt suficiente pentru sporirea gradului de retenție în organizație.

Pentru a crea un mediu favorabil de desfășurarea activității salariaților, se face referire la angajamentul acestora și gradul lor de atracție în cadrul firmei. Luate separat, angajamentul este determinat de calitatea managementului și climatul psiho-social în care se lucrează, iar atracția- de compensațiile oferite și stabilitatea organizației (vechimea pe piață, imaginea pe care o are în fața clienților). Așadar, dacă ne orientăm doar spre una din atribute, există riscul să nu reușim să menținem în firma noastră angajați de valoare.

De aceea, există factori, care odată aplicați, vor reuși să îmbine ambele atribute: oportunitățile de dezvoltare, oportunitățile de carieră și respectul, care poate fi măgulit de statutul pe care îl are angajatul, importanța și implicarea acestuia în activitățile operaționale și decizionale ale întreprinderii.

Deși o bună parte a angajaților și-ar dori un salariu fix, această tendință scade în ultimii ani, orientarea fiind spre bonusurile variabile și beneficiile pe care le pot obține ca salariați.

Totuși, care ar fi criteriile pe care le-ați putea aplica referitor la salarizarea angajaților?

  1. Renunțați la criterii gen- vechimea în lucru, și urmăriți impactul pe care îl aduce persoana în organizație, respectiv postul
  2. Orientați-vă pe un management de performanță, astfel salariile fiind oferite conform performanțelor specific și generale
  3. Practicați comunicarea eficientă cu sindicatele privitor la politica de salarizare, pentru a evita nemulțumirele ulterioare
  4. Recunoașteți public performanțele angajaților și premiați-i
  5. Ați putea folosi o grilă de salarizare bazată pe: responsabilitate, abilități, cunoștințe și mediu de lucru
  6. Oferiți-i angajatului  perspective de creștere salariale

Important e să creăm un echilibru între motivarea financiară, cît și cea non-financiară.

Comentarii