Motivul real pentru care Jurnal TV a fost dat afara din SkyTower: nu și-au achitat datoria de 2 milioane de lei

Opinile evidențiate în acest articol aparțin exclusiv autorului. Aceste opinii nu reflectă pozitia postului Publika TV sau a siteului Publika.MD.

Azi JurnalTV a emis o declaratie cu privire la schimbarea grilei de emisie. Totodata, s-a mai scris si despre faptul ca proprietarul SkyTower le-a inaintat o notificare de eliberare a sediului in termen de 35 de zile, respectiv postul se muta undeva prin depozitele de produse alterate de la Petricani. Adica mai aproape de laturi.

Declaratia JurnalTV a fost emisa inainte ca proprietarul cladirii sa faca scandal in presa si sa denunte adevaratul motiv pentru care l-a alungat pe Topa cu tot postul lui de mascarici. Scopul emiterii in graba a acestei declaratiei a fost aruncarea vinei pe spatele altuiva, numai nu pe cel al directorului general JTV si Val Butnaru. Dupa cum s-a putut observa, deja pe internet circula nemultumirea ca Plahotniuc este vinovat de toate problemele postului de propaganda. Scopul vizat de slugile Topilor a fost atins. Deci pot dormi linistiti. Mai mult, deja si Angela Gonta a reactionat la stirea despre recesiunea de la JurnalTV, calificand aceasta actiune drept presiune politica din parte guvernarii. Propabil pana in seara si Natalia Morari va aparea aburita cu sampania si de ziua ei de nastere va tine o emisiune „la rece” despre cum „presa independenta” nu poate supravetui in Moldova. Ce sa mai, azi e ziua Nataliei, deci cadoul a fost pe masura!

Insa adevaratul motiv al evacuarii JurnalTV este o datorie de 2 milioane de lei pentru locatiunea sediului (35000€ pe luna), pe care postul nu prea are de gand sa o achite. Conducerea trustului plimba proprietarul cu bombonica si arunca vina pe firmele care nu mai vor sa contracteze publicitate, motiv pentru care s-a intrat in incapacitate de plata.

In legatura cu faptul ca se vor muta mai aproape de laturi, JurnalTV, fara sa anunte ca nu reusesc in termen de 35 de zile sa amenajeze decat Cabinetul din umbra (o panza neagra si o masa la care sta cel mai partinitor jurnalist), precum si Ora de ras (un ecran si doi mascarici), anunta ca inchide cele mai populare emisiuni, care aduc de fapt si cate 10000€ pe luna, cum ar fi Veranda. Si in cazul inchiderii emisiunii Veranda se acuza tot politicul, desi la aceasta emisiune se prepara salate si se discuta despre vedete.

Vedem ca, desi motivele sunt de ordin financiar si tehnic, cei de la JurnalTV au ales sa improaste cu zoaie in stitlul lor, pentru ca asa s-au obisnuit de pe vremea cand Mocanu statea calare pe redactia Politica a Jurnal Trust Media. In acest context, este trist faptul ca nimeni nu atrage atentia asupra faptului ca vor fi pastrate TOATE emisiunile politice de propaganda, ceea ce demonstreaza ca nu exista presiuni politice de nicaieri. Or, dupa cum am scris si mai sus, vor fi inchise doar emisiunile de divertisment, adica alea care nu au nimic cu politica si la care nu se poate da in guvernare.

De mentionat este faptul ca JurnalTV are probleme financiare de mai mult timp, iar angajatii primeau salariile de pe conturile unei firme, cu fondatori din Germania, contrar legii presei. Or, legea interzice finantarea presei din afara, insa Topii evitau sa faca transferuri pe conturile JTM, in timp ce directorul plasa publicitate unei firme de contructie in schimbul unui apartament de lux (Topii erau furati zilnic).

Asadar, mai deschideti ochii cand deplangeti recesiunea de la JurnalTV. Nu va speriati, pentru ca nici macar o emisiune politica nu se va inchide. Ba, din contra, vor fi mai active si cu o durata mai lunga. Deci, propaganda va fi la ea acasa!

Update: iata si notificarea Skytower catre JurnalTV, din noiembrie 2016:




Dragi comentatori, cine aiureste?

Comentarii